مراقبت از پوست

اشتباهات متداول در مراقبت از پوست

اشتباهات متداول در مراقبت از پوست

مراقبت از پوست و شادابی آن یکی از مهم ترین موارد در زندگی پر از استرس دنیای امروز است.تمامی افراد همواره سعی می کنند که طراوت و شادابی پوست خود را که تاثیر بسزایی در زیبایی و احساس جوانی فرد دارد ، را حفظ کنند.اما در این راه ناخواسته اشتباهاتی را دارند که گاه نتیجه عکس دارد .در این مقاله بعضی از این اشتباهات را بررسی می کنیم.

اشتباه اول: استفاده از محصولات معطر

اسانس موجود در محصولات معطر می تواند روی پوست شما ایجاد حساسیت کند بنابرلین بهتر است از محصولات ، شوینده و صابون های بدون عطر استفاده کنید.این اسانس ها که غالبا شیمیایی هستند حتی ممکن است به کوتاه مدت ایجاد مشکل نکنند ولی در دراز مدت باعث آسیب دیدگی پوست شما شوند.

اشتباه دوم: استفاده‌ نادرست از پاک کننده‌ها

پاک‌کننده را مناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید، استفاده از محصولات با پایه طبیعی و گیاهی به عنوان اولین گام مراقبت از پوست بسیار مهم است، اگر پوست چرب دارید استفاده از محصولات پاک‌کننده حاوی الکل گیاهی و اسید سالسیلیک به تعادل ترشح چربی و بستن منافذ باز پوست کمک می‌کند.

اشتباه سوم: شستن پوست با لیف های زبر

سعی کنید برای شستن پوست آن را با لیف آزار ندهید. بهتر است برای شستن صورت آن را با دست‌های تمیزتان بشویید. برای لایه برداری بافت مرده پوست می توانید از انواع لایه بردارهای مناسب استفاده دو بار در هفته استفاده نمایید.

اشتباه چهارم: رسیدگی نکردن به پوست

استفاده از مرطوب کننده ی با کیفیت و متناسب با نوع پوست یکی از بهترین روش های مراقبت از پوست می باشد. همچنین استفاده از دستگاه های رطوبت ساز بخصوص دستگاه بخور سرد به دلیل کمتر فراهم شدن زمینه رشد ویروس ها و باکتری ها در طول فصل های پاییز و زمستان می تواند باعث سالم‌تر شدن پوست شما و جوان‌تر به نظر رسیدن شود. خشکی پوست باعث ایجاد چین و چروک روی پوست خواهد شد

اشتباه پنجم:استفاده‌ نکردن روزانه از کرم های ضد آفتاب

استفاده‌ روزانه از ضد آفتاب واقعاً مهم است چون اشعه‌های فرابنفش خورشید پوستتان را حساس‌ و متورم می کند و حتی در زمستان اگر در معرض آفتاب هستید توصیه می کنیم حتما از ضد آفتاب های مناسب با پوستتان استفاده نمایید .

برای مشاهده صفحه محصولات ضد آفتاب پوست من کلیک کنید

اشتباه ششم: کم خوابی و استرس

شب زمانی بازسازی و ترمیم پوست ما است و نوسازی سلولی زمانی اتفاق می‌افتد که خواب کافی و با کیفیتی داشته باشید. در اینصورت است که هورمون‌های استرس مانند کورتیزول در پایین‌تری می گیرند و مولکول‌های بهبود دهنده، از قبیل هورمون رشد و بتا اندورفین در بالاترین سطح خود قرار دارند، بنابراین با حدود ۷ تا ۸ ساعت خواب پوست شما در بهترین حالت برای تغذیه موثر قرار خواهد گرفت.

اشتباه هفتم: روش اشتباه برای پاک کردن آرایش

برای پاک کردن آرایش صورت آسان‌ترین کار این است که صورتتان را با آب خیس نمایید و سپس با صابون یا شوینده‌ همیشگی‌تان بشویید. اما این روش همیشه خوب نیست بخصوص زمانی که از لوازم آرایش ضدآب استفاده می کنید. بنابراین بهتر است از محلول پاک‌کننده‌ ملایم و با کیفیت برای تمیز کردن استفاده کنید.

برای مشاهده صفحه پاک کننده های آرایش پوست من کلیک کنید

اشتباه هشتم: کندن و فشار دادن جوش‌ها

این کار می تواند پوست شما را زبر، متورم، خشک و آلوده نماید و ممکن است باعث آسیب جدی به پوست شود. به علاوه، اینکار باعث ماندن جای جوش و لک روی پوست شما می شود.بهترین روش استفاده از محصولات استاندارد و با کیفیت برای رفع جوش می باشد تا اثرات و عوارض آن را به حداقل برساند و ضمن آبرسانی ، شادابی پوست شما را به همراه داشته باشد.

برای مشاهده و انتخاب محصولات ضدجوش مناسب پوستتان کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *