مراقبت از پوست

آیا کلاژن برای پوست مفید است؟

آیا کلاژن برای پوست مفید است؟

حتما بارها و بارها در مورد کلاژن خوانده و یا شنیده اید. کلمه ای که اخیرا پربحث شده است. اما آیا می دانید کلاژن چیست؟ چه کای انجام می دهد و آیا کلاژن برای پوست مفید است؟ برای پاسخ دادن به این سوالات با پوست من همراه باشید.

کلاژن چسبی است که بدن را کنار هم نگه می دارد. این پروتئین سخت، نامحلول و فیبری است و فراوان ترین پروتئین در بدن است. کلاژن یک سوم پروتئین های بدن را تشکیل می دهد. از پوست گرفته تا استخوان ها و اندام های داخلی!

به طور کلی دو شکل از کلاژن در بدن وجود دارد. کلاژن درون زا، کلاژن طبیعی است که توسط بدن سنتز می شود و عملکرد های ضروری و متفاوتی در بدن دارد.

کلاژن اگزوژن یا برون زا نیز کلاژن مصنوعی است که از منابع خارجی مانند مکمل تامین می شود. این کلاژن برای ترمیم بافت های بدن و زیبایی پوست استفاده می گردد.

در واقع شانزده نوع کلاژن طبیعی وجود دارد. اما حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد آن ها در چهار گروه کلی جای می گیرند.

کلاژن نوع اول:  حاوی ساختارهای بسیار متراکم است که بسیار مقاوم تر از فولاد می باشند. ساختار دندان ها، استخوان ها، غضروف ها، تاندون ها و بافت های همبند از این نوع کلاژن می باشد. این نوع کلاژن، ۹۰ درصد کلاژن بدن را تشکیل می دهد.

کلاژن نوع دوم: حاوی الیاف بسته بندی شده است که در غضروف های الاستیک یافت می شود. و از مفاصل محافظت می کند.

کلاژن نوع سوم: ساختار عروق، ماهیچه ها و اندام ها را تشکیل می دهد.

کلاژن نوع چهارم: به فیلتراسیون کمک می کند و در پوست یافت می شود.

اما آیا کلاژن برای پوست مفید است؟

کلاژن به طرق مختلفی روی پوست تاثیر می گذارد. با افزایش سن میزان تولید کلاژن در پوست کاهش می یابد. بنابراین هنگامی که استفاده از مکمل ها و محصولات حاوی کلاژن را آغاز می کن. با بهبود آبرسانی و جوانسازی پوست، به تقویت پوست شما کمک می کند. خشکی پوست اغلب منجر به ایجاد چین و چروک پوست و تشکیل خطوط ریز می کردد. استفاده از کلاژن به جلوگیری از خشکی پوست نیز کمک می نماید.

مطالعات نشان می دهد که هنگامی که از مکلم های و کرم های حاوی کلاژن استفاده می کند. در واقع بدن را تحریک می کنید که به خودی خود کلاژن تولید کند. این امر منجر به جوان تر و زیباتر شدن پوست می گردد.

کلاژن سلامت و ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

کلاژن با سفت کردن و استحکام بخشیدن به پوست و بهبود آبرسانی آن، به کاهش خطوط ریز کمک می کند. چندین مطالعه به این موضوع پرداخته اند که چگونه کلاژن می تواند به کاهش ویژگی ها پوست های بالغ، مانند خطوط ظریف و چین و چروک ها که معمولا نشانه های پیری را نشان می دهند؛ کمک کند.

کلاژن باعث افزایش استحکام ناخن ها می گردد.

سندروم ناخن های شکننده بسیار شایع می باشد. این سندروم، با زبری سطح ناخن، پوسته پوسته شدن و ناهمواری های لبه ناخن مشخص می شود. مصرف کلاژن خوراکی یا موضعی می تواند به تقویت ناخن های شکننده و افزایش استحکام آن ها کمک بسیار زیادی نماید.

نقش کلاژن در بلند شدن و پرتر شدن موها

کلاژن شامل ۳ آمینو اسید غیر ضروری بنام گلیسین، پرولین و هیدروکسی پرولین است.  پرولین اصلی ترین جز کراتین است (پروتئنی که مو و ناخن شما را می سازد). بنابراین مصرف کلاژن خوراگی به بهبود سلامت تارهای مو و افزایش رشد موها و پرتر دیده شدن آن ها کمک بسیار زیادی می کند.

معرفی محصولات حاوی کلاژن

کرم دور چشم رزاکلین

این کرم دور چشم به کاهش چین و چروک های پوست کمک بسیار زیادی می کند و دارای خاصیت لیفتینک نیز می باشد. ترکیبات رطوبت رسان آن، پوست دور چشم را آبرسانی می کند و نقش موثری نیز در بهبود خاصیت ارتجاعی پوست دارند. این کرم فاقد پارابن بوده و به کاهش تیرگی های دور چشم کمک بسیار زیادی می نمایند. کرم دور چشم رزاکلین حاوی ترکیباتی چون کلاژن هیدورلیز شده، کافئین و هیالورونیک اسید می باشد.  

آیا کلاژن برای پوست مفید است؟

کرم شب دکتر ژیلا

یک ضد چروک بسیار قوی بوده که برای انواع پوست قابل استفاده می باشد. این کرم به افزایش سنتز پروتئین های ساختاری در پوست کمک می نماید. التیام بخش و تسکین دهنده پوست بوده و نقشی موثر در تسریع بازسازی سلولی دارد.

کرم شب دکتر ژیلا حاوی کلاژن هیدورلیز شده، عصاره آووکادو و روغن زیتون است.  رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و به افزایش الاستیسیته آن نیز کمک می نماید. همچنین در فرمولاسیون آن از ترکیبات مضری چون الکل و پارابن استفاده نشده است.

آیا کلاژن برای پوست مفید است؟

بی بی کرم فارماسی

این کرم چند منظور برای انواع پوست فرموله شده است. بافتی سبک دارد که کاور بسیار خوبی روی پوست ایجاد می کند و از ماندگاری بالایی نیز برخوردار است. در فرمولاسیون این محصول از فیلترهای ضد آفتاب استفاده شده است که محافظ پوست در برابر نور خورشید هستند.

بی بی کرم فامارسی حاوی کلاژن هیدرولیر شده، روغن آرگان و عصاره جو دو سر می باشد. انی محصول ضد چروک بوده و باعث مسدود شدن منافذ پوست نیز نمی گردد.

آیا کلاژن برای پوست مفید است؟

ماسک کلاژن رینوزیت

ماسک کلاژن رینوزیت برای انواع پوست فرموله شده است. این ماسک صورت به واسطه دارا بودن ترکیباتی چون کلاژن هیدرولیز شده، عصاره انار، آووکادو و گل سرخ خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و جوان کننده می باشد.

همچنین منافذ پوست را به طور کامل پاکسازی نموده و نقش موثری نیز در رفع جوش های سرسیاه دارد.

آیا کلاژن برای پوست مفید است؟

کرم ضد چروک شب لایسل

به افزایش سنتز کلاژن در پوست کمک می کند. این کرم یک ضد چروک بسیار قوی بوده که خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و مانع از شلی و افتادگی پوست می گردد.

علاوه بر این حاوی ترکیبات رطوبت رسان بوده که نیاز رطوبتی پوست را تامین می کند. کرم لایسل حاوی ترکیباتی چون رتینیل پالمیتات، سرامید و کلاژن هیدرولیز شده است. این محصول همچنین سرعت بازسازی سلول را افزایش می دهد و شاداب کننده وطراوت بخش پوست می باشد.

آیا کلاژن برای پوست مفید است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *