مراقبت از پوست

آموزش از بین بردن منافذ باز پوست

آموزش از بین بردن منافذ باز پوست

منافذ باز پوستی، یکی از مسائلی است که بسیاری از ما با آن دست به گریبان می باشیم. منافذ باز علاوه بر این که می توانند بافت و ظاهر پوست را تحت تاثیر قرار دهند، می توانند به عاملی برای ایجاد جوش و آکنه روی پوست نیز بدل گردند. از طرف دیگر تجمع چربی و سایر آلاینده ها در آن، باعث تیره شدن و کدر شدن پوست می گردد، در این مقاله قصد داریم روش های موثر و کاربردی از بین بردن منافذ پوست را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

روش های بستن منافذ باز پوست

به طور کلی منافذ پوست تحت تاثیر ۳ عامل ایجاد می شوند و به همین خاطر درمان های متفاوتی نیز برای آن ها توصیه می شود. در درجه اول لازم است تا با هر کدام از این عوامل بیشتر آشنا شویم و بعد روش درمان منافذ باز پوست را نیز برای هر کدام بیان کنیم.

همان طور که می دانید نیاسینامید یکی از اصلی ترین محصولاتی است که در درمان منافذ باز کاربرد دارد. اما تنها با نیاسینامید نمی توانید منافذ باز را درمان کنید. نیاسینامید را باید با توجه به علت باز شدن منافذ پوست، با محصولی مناسب ترکیب کنید. در ادامه با درمان ها و محصولات مناسب بستن منافذ بیشتر آشنا خواهیم شد.

سرم نیاسینامید ویتالیر

آموزش از بین بردن منافذ باز پوست

 

این سرم فرمولاسیونی مشابه نیاسینامید اوردینری دارد و یکی از بهترین نیاسینامید ها در بازار ایران می باشد. ترشح چربی در پوست را کنترل می کند و به واسطه دارا بودن ترکیبات آنتی باکتریالی، نقش موثری در درمان جوش و آکنه دارد.

سرم نیاسینامید ویتالیر نقش موثری در کاهش اندازه منافذ باز پوستی دارد. این سرم حاوی ترکیبات رطوبت رسان بوده که از خشکی پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این در فرمولاسیون آن از پارابن، الکل و سایر ترکیبات مضر استفاده نشده است و باعث بروز التهاب و حساسیت های پوستی نیز نخواهد شد.

 

ترشح بیش از اندازه چرب

یکی از اصلی ترین علت های ایجاد منافذ باز روی پوست، ترشح بیش از حد چربی در پوست می باشد. این مشکل بیشتر در افرادی که پوست چرب دارند، دیده می شود. ترشح چربی علاوه بر این که اندازه منافذ پوست را بزرگتر می کند، می تواند باعث ایجاد جوش و آکنه نیز شود. در این حالت بهتر است که از ترکیب نیاسینامید و سالیسیلیک اسید برای درمان منافذ استفاده کنید. البته این درمان به روشن تر شدن پوست، جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه و کنترل ترشح چربی نیز کمک می کند.

سرم سالیسیلک اسید درمالاین

آموزش از بین بردن منافذ باز پوست

در فرمولاسیون این سرم از سالیسیلیک اسید ۰.۵ درصد استفاده شده است و به همین خاطر دارای خاصیت ضد جوش قوی می باشد که نقش موثری برای درمان جوش و آکنه دارد. این سرم از تراکم چربی در پوست جلوگیری می کند و به کنترل ترشح آن کمک می نماید.

سرم سالیسیلیک اسید درمالاین دارای خاصیت لایه برداری ملایمی بوده که از تجمع سلول های مرده روی پوست جلوگیری کرده و مانع از انسداد منافذ می شود. این سرم به درمان جوش و آکنه های پوستی کمک بسیار زیادی می کند و برای پوست های چرب و جوش دار بهترین انتخاب است.

 

دهیدراتگی پوست

دومین عامل باز شدن منافذ دهیدراتگی پوست می باشد. دهیدراتگی پوست هم برای پوست های خشک اتفاق می افتد، هم برای پوست های چرب. در پوست های دهیدراته ممکن است شاهد این باشید در عین حال که پوست از درون خشک و دهیدراته می باشد، از بیرون چرب به نظر برسد. در این حال استفاده از اکتیوهای کنترل کننده چربی، باعث تشدید چربی پوست، تشدید دهیدراتگی و باز شدن بیشتر منافذ می گردد. بهترین راه حل استفاده از نیاسینامید در کنار هیالورونیک اسید و سرامید می باشد.

سرم هیالورنیک اسید ویتالیر

آموزش از بین بردن منافذ باز پوست

 همان طور که می دانید هیالورونیک اسید یک آبرسان قوی است که به لایه های زیرین پوست نفوذ می کند و می تواند پوست را تا عمق زیادی آبرسانی کند و به همین خاطر در درمان دهیدراتگی مناسب می باشد. علاوه بر این حجم دهنده و جوان کننده پوست نیز می باشد.

سرم هیالورونیک اسید ویتالیر نیز یک آبرسان بی نظیر است که علاوه بر آبرسانی عمقی به حفظ رطوبت درون پوست کمک می کند. این سرم حاوی گلیسیرین بوده که مانند سرامید عمل کرده و به حفظ رطوبت درون پوست کمک می کند. در فرمولاسیون این آبرسان از پارابن و الکل و … استفاده نشده است و برای انواع پوست مناسب است.

 

نور خورشید و پیری پوست

نور خورشید نیز یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد منافذ باز می باشد. پرتوهای UVA نور خورشید، باعث تخریب بافت کلاژنی پوست و مرگ سلول های پوستی می شوند. این امر علاوه بر این که باعث پیری زود رس می گردد، باعث باز شدن بیش از اندازه منافذ پوست می گردد. قدرت پرتوهای نور خورشید به گونه ای می باشد که سنین پایین مانند دهه های ۲۰ و ۳۰ نیز ممکن است شاهد تخریب کلاژنی پوست باشیم.

 پیری پوست نیز می تواند باعث از بین رفتن سلول های کلاژنی و تضعیف بافت پوست گردد. که نتیجه این اتفاق باز شدن منافذ پوست می باشد. بهترین درمان برای این اتفاقات، استفاده از نیاسینامید در کنار رتینول می باشد. رتینول می تواند به جوانسازی و روشن تر شدن پوست شما نیز کمک نماید.

سرم رتینول اوردینری

آموزش از بین بردن منافذ باز پوست

رتینول سرعت بازسازی سلولی را در پوست افزایش می دهد. سلول های مرده و قدیمی را از بین می برد و پوست را تحریک می کند که سلول های جوان تر و نو تر تولید کند و به این ترتیب خاصیت کشانی پوست افزایش پیدا می کند.

سرم رتینول اوردینری به افزایش ساخت کلازن در پوست کمک می کند. که باعث از بین رفتن خطوط و چروک های پوستی می گردد. بافت پوست را بهبود می بخشد و به کاهش اندازه منافذ پوست کمک می کند. همچنین این سرم روشن کننده پوست بوده و برای استفاده انواع پوست نیز مناسب می باشد.

 

سخن پایانی...

درمان صحیح و اصولی، می تواند به از بین بردن منافذ باز پوستی کمک نماید. اما لازم است بدانید که در تمامی درمان های گفته شده در بالا، استفاده از محصولات ضد آفتاب الزامی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *