آرایشی

کالرکورکتور چیست و چه کاربردی دارد؟

کالرکورکتور چیست و چه کاربردی دارد؟

به نظر می رسد که استفاده از رنگ ها تنها مختص به دوران کودکی نیستند. اگرچه استفاده از رنگ های مختلف روی پوست کمی دلهره آور بنظر می رسد اما باید بدانید که کالرکورکتور یا کانسیلرهای رنگی  در واقع یک روش سری برای به نمایش گذاشتن یک صورت کامل و بی نقص هستند.

وقتی زمان پوشاندن عیب های صورت فرا می رسد ، کانسیلر یکی از ابزار های کاربردی در این زمینه است.

اگر چهره ی شما دارای مشکلاتی مانند نقاط تیره، لک، جای زخم و یا حتی خال های تیره است که به سختی قابل پنهان شدن هستند، شما به چیزی قوی تر و با پوشانندگی بالاتری نسبت به کانسیلر احتیاج دارید و درست اینجا جایی است که شما به کانسیلرهای رنگی نیاز دارید

احتمالا شما هم متوجه شده باشید که در محصولات آرایشی از رنگ ها به خصوص رنگ های اصلاح کننده بسیار زیاد استفاده می شود، اما باید بدانید که در پشت انتخاب هر رنگ اصلاحی، دلیلی وجود دارد؛ در ادامه با ما همراه باشید تا این دلایل را بهتر بشناسید.

کانسیلرهای پاستلی، روشی برای مخفی کردن ، عیوب و نواقصی هستند که همیشه شما را آزار می دهند.

شاید دیوانگی به نظر بیاید که صورتتان را مانند رنگین کمان با این کانسیلر های رنگی نقاشی کنید؛ اما ما به شما قول می دهیم که پشت این دیوانگی یک متد عالی نهفته است.

برای اینکه بدانید از این کانسیلرها چگونه استفاده می شود به خواندن این مطلب ادامه دهید.

کالرکورکتور چیست؟

این کانسیلرها که معنای تحت الفظی آن (تصحیح کننده های رنگی) می باشد، شناخته شده ترین تکنیک میکاپ هستند که می توانند عیوب پوست صورت شما را با استفاده از رنگ های مناسب به خوبی پنهان کنند. در واقع کالرکورکتورها همان کانسیلر هستند که در رنگ های متفاوتی تولید شده و هرکدام کاربرد متفاوتی دارند. اما این رنگ ها چگونه عمل می کنند؟!

برای اینکه درک بهتری از این کانسیلرهای رنگی پیدا کنید باید به زمانی برگردید که در باره ی طیف رنگ ها مطالبی را در مدرسه آموختید. احتمالا یاد گرفته بودید که رنگ ها هرکدام متضاد رنگی دیگر هستند و باعث خنثی شدن یکدیگر می شوند. این دقیقا همان کاری است که این کانسیلرها انجام می دهند.

به رنگ لک ها و ایرادات صورت خود دقت کنید و فکر کنید که دوست دارید چگونه پوشیده شود. سپس طیف رنگ ها را تصور کنید و به رنگی از کانسیلر برسید که بتواند رنگ روی صورتتان را خنثی کند.

بهترین رنگ های کالر کورکتور

قبل از اینکه سعی کنید ازاین کانسیلرهای رنگی استفاده کنید، شما باید دقیق ترین و بهترین  رنگی که باعث پنهان شدن لک می شود را پیدا کنید.

به طور مثال، پالت کانسیلر اینفالیبل توتال کاور لورآل که در پنج رنگ تولید شده که این پنج رنگ از اصلی ترین رنگ های کانسیلر می باشند و میتواند تمام مشکلات پوستی از لکه های تیره و سیاه گرفته تا قرمزی و جای جوش را به خوبی بپوشاند و به یکدست شدن رنگ پوست کمک کند.

مهمترین نکات برای استفاده از رنگ های مختلف کالرکورکتور چیست؟

در جواب این سوال باید گفت که هنگام استفاده از کانسیلرهای رنگی رعایت دو نکته ضروری است، اول اینکه مقدار کمی کانسیلر می تواند نیاز شما را برآورده سازد پس نیازی به استفاده از حجم زیادی از مواد نیست و بعد از استفاده نیز باید مطمئن شوید که کانسیلر به خوبی فید شده است و در مرحله آخر است که می توانید صورت خود را با استفاده از کرم پودر کاور کنید.

کاربرد رنگ های مختلف کالر کروکتور

رنگ هلویی و شیری برای لکه های سیاه

لکه های سیاه روی پوست عموما دارا تناژ مایل به آبی هستند به همین خاطر می تواند با استفاده از رنگ های نارنجی، شیری و خانواده هلویی این دایره های تیره را پنهان و محو کنید.

  1. اگر تن پوست روشنی دارید از رنگ هلویی؛
  2. اگر تن پوستی گندم گون و روشن رو به متوسط دارید از رنگ شیری؛
  3. و اگر پوستی با تناژ گندمی رو به تیره دارید از رنگ نارنجی استفاده کنید.

برای پنهان کردن این لکه های تیره با استفاده از کانسیلر رنگی مورد نظر، یک مثلث وارونه روی تیرگی مورد نظر بکشید سپس با یک براش مخصوص کانسیلر، آن را فید کنید.

رنگ سبز برای جای جوش و لکه های قرمز

وقتی که روی پوست خود قرمزی دارید که بر اثر حساسیت های مختلف ایجاد شده، احتمالا دوست دارید  که کسی آن را نبیند و تمام مدت در خانه بمانید اما واقعا نیازی به این کار نیست.

شما می توانید با استفاده از رنگ سبز به لکه های قرمزی که روی پوستتان است به خنثی کردن آن کمک کنید. در طیف رنگی، رنگ سبز متضاد رنگ قرمز است بنابراین کانسیلر رنگ سبز قادر است که قرمزی های پوست را برطرف و به پوستی بی رنگ و خنثی تبدیل کند.

کاربرد کانسیلرهای رنگی

رنگ زرد برای لکه های بنفش و کبودی ها

اگر هرگونه نشانه یا لکه های کبودی که تناژ بنفش دارد، دارید؛ با استفاده از رنگ زرد آن را اصلاح کنید. رنگ زرد می تواند به بی رنگ کردن مکان های که فرورفتگی یا برآمدگی داشته مانند: گونه ها، پیشانی، چانه و هر مکانی که این چنین است، کمک کنید.

رنگ بنفش برای زردی پوست

بنفش بهترین رنگ برای مبارزه با انواع لکه ها و فرورفتگی های زرد روی پوست هست. برای برطرف کردن این لکه ها از کانسیلر بنفش استفاده کنید تا لکه ها برطرف شوند.

روش استفاده از کانسیلر رنگی

ابتدا از یک پرایمر مناسب پوست خود استفاده کنید تا پوستتان آماده ی آرایش شود، سپس با رنگ های مختلف کانسیلر هر جا که نیاز است استفاده کنید و بعد می توانید از کرم پودر یا کانسیلر بی رنگ برای یکدست کردن رنگ پوست خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *