مراقبت از پوست

خوابیدن با مواد آرایشی و آسیب های ناشی از آن

خوابیدن با مواد آرایشی و آسیب های ناشی از آن

احتمالا خوابیدن با آرایش اقلب اوغات برای شما اتفاق افتاده است و شما بر اثر خستگی یا تنبلی، آرایش صورت و چشم هایتان را پاک نکرده و به خواب رفته اید.

خوابیدن با مواد آرایش برای هر خانمی اتفاق افتاده است اما به طور حتم نیازی نیست که شما متخصص پوست باشید تا آسیب ها و مضرات ناشی از پاک نکردن مواد آرایشی در هنگام شب و خوابیدن با آن را تشخیص دهید.

اگر فردی در سن کم به طور مداوم بدون پاک کردن صورت در هنگام شب به رخت خواب برود به غیر از آسیب هایی که از فردای آن روز تجربه میکند، آسیب جدی تر را در سنین بالاتر و در هنگام میان سالی می بیند. حائز اهمیت است که این مورد به صورت مداوم باید رعایت شود، زیرا پوست صورت در سن کم باید مورد مراقبت قرار بگیرد تا در سنین بالاتر و در زمان افت سلولی پوست شاداب و منسجم داشته باشید.

در صورتی که مراقبت های مورد نیاز پوست، که مهمترین آن پاک کردن و استفاده نکردن از صابون ها و مواد قلیای و الکلی می باشد، رعایت نشود پوست ما پیرتر از سن واقعی ما، به علت وجود چروک ها، افتادگی، کدری، و منافظ باز دیده می شود.

پاک نکردن پوست صورت در هنگام خواب به صورت کاملا محسوس باعث بوجود آمدن منافظ باز بر روی صورت شده و استفاده از مواد آرایش روی منافظ باعث پر شدن این منافظ از مواد آرایش شده و در مرحله اول تنفس سلولی از بین می رود و در مرحله بعدی اگر پوست شما چرب و مستعد آکنه باشد باعث بوجود آمدن جوش و آکنه نیز می شود.

دومین آسیب جدی که پوست صورت از پاک نکردن مواد آرایشی می بینید این است که سلول های پوست تان را خودتان به دست خودتان بکشید.

با پاک نکردن آرایش، پوست از تنفس سلولی و تعرق باز می  ماند واین باعث می شود که مواد شیمیای و غیر بیولوژیکی مواد آرایشی در طول شب جذب پوستتان شود و در نتیجه برای شما خشکی، کدری و پیری زود رس ایجاد می کند.

بدترین قسمت داستان اینجاست که پوست دور چشم به دلیل ظریف بودن، سریع تر از بقیه نقاط صورت آسیب می بیند و پیری زودرس در ناحیه دور چشم بیشتر دیده می شود و در زیبایی شما تاثیر بسزایی دارد.

کدر شدن پوست حاصل پاک نکردن مواد آرایش از روی پوست است. تمیز نبودن پوست در هنگام شب باعث جلوگیری از تنفس سلولی شده و در مکانیزم عملکرد سلولی خلل ایجاد می کند، این تغییر در اکوسیستم سلولی در مرحله اول کدری پوست و در مرحله دوم ضعف سلولی ایجاد می کند.

بدن انسان به طور معمول در طول شب در حال ترمیم است و پوست صورت نیز به همین ترتیب خود را ترمیم می کند. مواد آرایشی به این پروسه آسیب وارد کرده و دچار اختلال می شود.

یکی از مهمترین مواردی که در این مقاله باید گفته شود این است که همه این موارد گفته شده در بالا با استفاده کردن از محصولات آرایشی نامناسب و تقلبی و متفرقه، آسیب وارده به پوست را دوچندان می کند و حتی می تواند باعث حساسیت های مختلف و بیماری های گوناگون پوستی شود.

پاک نکردن آرایش باعث خشک شدن لایه شاخص و سطحی پوست شود که در نتیجه خشکی شدید در سطح و کدری بر روی پوست بوجود می آید. اگر قبل از خواب پوست خود را با پاک کننده مناسب پوست تمیز کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید که ویتامین C داشته باشد، باعث می شود که به پوستتان فرصت مناسب داده باشید که در بهترین زمان و با بهترین حالت خود را ترمیم کرده و شادابی خود را دوباره به دست بیاورد.

این نکته قابل ذکر است که پوست چرب هم حتی با پاک نکردن پوست در شب دچار خشکی در سطح می شود که استفاده نکردن از کرم مرطوب کننده مناسب برای پوست چرب و مختلط پیامد هایی همچون جوش و سنگینیه پوست را به همراه دارد.

در صورت پاک نکردن چشم ها در هنگام خواب مژه ها به مواد آرایشی واکنش خشکی، شکنندگی  و بی حالتی می دهند که در نتیجه باعث ایجاد ریزش شدید مژه و آسیب دیدگی آن و نازکی تار های مژه می شود. در حالی که پاک کردن مژه ها باعث می شود تارهای مژه که در طول روز بر اثر عوامل محیطی و آرایش دچار آسیب شده است در طول شب به طور مناسب ترمیم شوند.

پیام دیگری که در اثر پاک نکردن آرایش دور چشم در هنگام شب می شود این است که مواد آرایشی در بعضی از مواقع بازه مصرف روزانه ۴ تا ۶ ساعت را دارند به این صورت که بعد از این مدت زمان محصول مورد نظر در اثر قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی با اکسیژن هوا ترکیب شده  و رفته رفته فاسد می شود، این درحالی است که اثر خود را از دست می دهند و پس از زمانی این مواد بروی صورت و پوست روی چشم که حساس تر از بقیه  نقاط صورت است باقی بماند تاثیر بدتر  عمیق تری خواهد داشت که از جمله این تاثیرات قرمزی چشم، حساسیت در ناحیه دور چشم، سوزش، خارش، پف و تیرگی دور چشم می شود و حتی می تواند چشم شمارا دچار اگزما و بیماری هایی از این قبیل کند که درمان آن ها تا ماها زمان ببرد و هزینه زیادی بپردازید.

البته که این نکته مهم است که این موارد کمک می کند به حساس تر شدن هرچه بیشتر چشم شما که در نتیجه استفاده کردن از هر محصولی برای چشم شما مانند خط چشم سایه، سایه و کانسیلر سخت خواهد بود.

ریمل ضد آب آسیب بیشتری به مژه ها وارد می آورد. مواد نگهدارنده موجود در ریمل های ضد آب باعث تضعیف ریشه مژه می شود و در پی آن ریزش و کم پشتی مژه ها بوجود می آید.

لب های خشک و ترک خورده، نتیجه پاک نکردن رژلب از روی لب ها در طول شب می باشد.

پوست لب ها به دلیل بافت سبک و تازه بسیار آسیب پذیر می باشند، این درحالی است که زمان مطلوب استفاده از رژ لب ۴ تا ۶ ساعت می باشد و بعد از این مدت رژ لب اثر مطلوب خود را از دست داده و شروع به فاسد شدن می کند که استفاده از رژ لب فاسد اولا باعث چروک، ترک لب، پوسته پوسته شدن و کدر شدن لب می شود، دوما لب مجرای ورودی مواد غذایی به داخل بدن می باشد که با پاک نکردن رژ لب در طول شب به طور ناخودآگاه باعث ورود این مواد به داخل بدن خود می شود که این امر می تواند بر روی دستگاه های داخلی بدن تاثیر بگذارد و حتی بیماری های جدی را بوجود آورد.

در پایان با توجه به موارد ذکر شده موضوع پاک کردن صورت در هنگام شب مسئله ای کلیدی و پایداری در حفظ شادابی پوست و جلوگیری اساسی از پیری زود هنگام می باشد.

با کمی دقت ایجاد یک روتین مناسب از پوست خود محافظت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *